Hoe komt het dat ik vaak een paar minuten voor de wekker wakker wordt?

Als mijn wekker om 6 uur staat, dan wordt ik wel eens om 5:57 wakker...

Hoe komt dit?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hi, firefox
Ik heb het ook ! En ik verbaas me er elke keer weer over, het is wel handig.
Het lijkt bij mij net alsog ik zelf mijn interne wekker kan zetten, als ik er om half zeven uit moet, dan word ik ook om die tijd wakker.
Ik ben een ochtendmens, dat wel
dat heb jij misschien ook?

Het beste antwoord

je biologische klok die weet dat het bijna 6 uur is en je klaar maakt om wakker te worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dit is je ingebouwde biologische die je wakker maakt. Tevens een teken dat je bent uitgerust.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat komt omdat je biologische klok iets voorloopt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Dan is jouw biologische klok goed geijkt...

Wees er maar zuinig op...

Orde en regelmaat en goed bewustzijn helpt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat komt doordat je voor je gaat slapen je zodanig geconcentreerd hebt op die 6 uur om dan zeker wakker te worden dat je onderbewustzijn dit registreert.
Als dat maar soms gebeurt heeft dat niks met je biologische klok te maken.
Als dat altijd gebeurt dan wel dan is je biologische klok daar op ingesteld.
Napoleon kon zelfs tijdens veldslagen even slapen en op de tijd die hij vooraf had gedaht werd hij wakker. Dit is een historisch feit